Trafiłeś właśnie na fantastyczną ofertę telefonii komórkowej, ale jeszcze przez jakiś czas jesteś związany umową z innym operatorem? Chcesz przenieść swój numer, ale nie wiesz, jak to zrobić bez strat?

Numer telefonu komórkowego możemy przenieść do każdej z działających sieci. Trzeba tylko zdecydować się na nowego operatora i do niego zgłosić potrzebę przeniesienia starego numeru. Usługa jest bezpłatna, a w większości przypadków (operatorów) wszystkie formalności wykonuje za Ciebie Twój nowy dostawca. Oczywiście najwygodniejszym i najmniej problematycznym sposobem będzie przeniesienie numeru w momencie zakończenia umowy i rozliczenia należności z dotychczasowym operatorem. Wówczas wystarczy zgłosić się do nowego operatora z dowodem osobistym, a on zgodnie z prawem unijnym ma 24 godziny, by Cię „technicznie” przenieść.

Jeśli jednak nie masz możliwości czekać do końca umowy, bez obaw – również możesz przenieść numer. Musisz jednak wiedzieć z czym to się wiąże.

Przeniesienie bez zachowania terminu wypowiedzenia.

Ważne jest, aby termin przeniesienia był bliższy niż termin końca dotychczasowej umowy. W tym trybie operator biorca nie będzie konsultował się z aktualnym dostawcą usługi (operatorem dawcą). Numer zostanie przeniesiony w terminie podanym przez abonenta. Abonent musi jednak pamiętać, że przy przeniesieniu numeru w trybie natychmiastowym, obecny operator ma prawo naliczyć koszty związane z zerwaniem umowy.

To tryb wykorzystywany głownie w sytuacji, w której:

  • abonent korzysta z usługi typu prepaid, czyli tzw. telefon na kartę z doładowaniami,
  • jest bardzo mocno zdeterminowany do zmiany operatora i jest świadom (oraz akceptuje) poniesienia ewentualnych kosztów związanych z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym operatorem.

Ważne, by uważnie przeczytać regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych /umowę z dotychczasowym operatorem, jak również poznać warunki, jakie oferuje nowy dostawca. W przypadku przeniesienia numeru do JAMBOX mobile, wszystkie formalności bierze na siebie operator. JAMBOX mobile skontaktuje się z Twoim dotychczasowym dostawcą w celu uzyskania formalnego porozumienia, wskaże najkrótszy możliwy termin przeniesienia, w którym nie zostaną naliczone żadne kary i wypowie za Ciebie umowę. Następnie Twój dotychczasowy operator poinformuje Cię o ew. kosztach wynikających ze zmian. Jeśli Twój dotychczasowy operator zawarł w umowie z Tobą np. trzymiesięczny okres wypowiedzenia – sam zdecydujesz, czy chcesz zerwać umowę w trybie natychmiastowym, czy jednak postanowisz zaczekać, by bez dodatkowych kosztów przenieść numer.

Zmiana dostawcy telekomunikacyjnego nigdy nie była prostsza niż teraz. Bez względu na to czy posiadasz numer na kartę czy na abonament – Twój aktualny numer może zostać już z Tobą na zawsze.