Chcesz zmienić swojego dotychczasowego operatora komórkowego? Twój dostawca nie ma dla Ciebie tak korzystnej oferty jak dla nowych klientów? Masz dość przesuniętych w czasie okresów rozliczeniowych i faktur w środku miesiąca? Już teraz możesz przenieść swój aktualny numer telefonu, bez względu na to czy korzystasz z oferty abonamentowej czy z oferty na kartę.

Przenoszenie numerów jest obecnie dziecinnie proste głównie dlatego, że operatorzy dość znacząco uprościli wymagane procedury w procesie przeniesienia numeru. Formalności w większości są po stronie operatora, do którego przenosimy numer. Tak jest m.in. w przypadku usługi JAMBOX mobile.

Jako Abonent musisz wybrać ofertę oraz czas w jakim numer ma zostać przeniesiony a następnie wypełnić wniosek o przeniesienie u nowego operatora. Dodatkowo, przeniesienie numeru jest całkowicie bezpłatne i w większości przypadków odbywa się w godzinach nocnych, dzięki czemu będziesz bez problemu mógł korzystać z usług już następnego dnia.

O czym trzeba pamiętać?

Nowy operator w procesie przeniesienia numeru musi zweryfikować Twoje dane. Najlepiej zatem dostarczyć fakturę od obecnego dostawcy celem weryfikacji – niejednokrotnie zdarzają się błędy na tym etapie przeniesienia.

Sprawdź, do kiedy masz ważną umowę z obecnym operatorem. Przeniesienia numeru można dokonać na 120 dni przed końcem obecnej umowy. Każdy abonent ma do wyboru trzy tryby przeniesienia numeru:

Przeniesienie z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z obecnym dostawcą. W tym trybie należy sprawdzić jaki okres wypowiedzenia umowy u obecnego operatora Cię obowiązuje. Pamiętaj, że w tym trybie dotychczasowy operator może naliczyć kary za zerwanie umowy.

Przeniesienie bez zachowania okresu wypowiedzenia. Skorzystaj z tego trybu jeśli chcesz szybko przenieść numer bez względu na zobowiązania względem aktualnego operatora. Ważne jest, aby termin przeniesienia był bliższy niż termin końca dotychczasowej umowy. Numer zostanie przeniesiony w terminie podanym przez Ciebie. Musisz jednak pamiętać, że przy przeniesieniu numeru w trybie natychmiastowym, obecny operator ma prawo naliczyć koszty związane z zerwaniem umowy.

Przeniesienie wraz z upływem okresu obowiązywania umowy z obecnym dostawcą. W tym trybie poza uwzględnieniem terminu wypowiedzenia umowy wynikającego z regulaminu promocji, dotychczasowy operator może doliczyć dodatkowo termin wypowiedzenia umowy wynikający z regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jest to najbezpieczniejszy sposób przeniesienia, gdyż nie ma niebezpieczeństwa aby aktualny operator naliczył jakiekolwiek kary umowne.

Wybór trybu przeniesienia ma ogromne znaczenie. Warto sprawdzić okres zobowiązania i okres wypowiedzenia oraz zapisane kary umowne. Dzięki temu uda Ci się uniknąć podwójnych opłat u obydwu operatorów.

Po złożeniu wniosku u wybranego operatora, w ciągu 6 godzin będziesz wiedział jaka jest decyzja odnośnie przeniesienia numeru.

Kategorycznie odradzamy przenoszenia numeru osoby innej, niż osoby z którą zawarta została umowa. Nawet jeżeli są to najbliżsi członkowie rodziny. Przeniesienie numeru osoby, która nie wyraziła woli przeniesienia numeru może skutkować konsekwencjami zarówno ze strony abonenta jak i UKE.

Czy mogę przenieść numer na kartę?

Oczywiście, że tak! Musisz jednak pamiętać o obowiązku rejestracji karty SIM. Jeśli mamy numer w abonamencie, przed podpisaniem umowy musieliśmy podać swoje dane, które następnie operator przechowuje w bazie danych. Podczas przenoszenia numeru poprawność tych danych jest weryfikowana.

Przeniesienie numeru łatwiejsze niż myślisz!

Zmiana operatora, czyli przeniesienie swojego numeru telefonu do innej sieci jest łatwiejsze niż kiedyś. Dodatkowo zgodnie z nowymi rozporządzeniami, operatorzy upraszczają proces przeniesienia, by nie stanowił dla Abonenta większego problemu. Dokumentacja i cały proces są po stronie operatora, więc wypełniając wniosek i dając operatorowi pełnomocnictwo, wystarczy usiąść wygodnie w fotelu i poczekać na informacje o potwierdzeniu przeniesienia numeru do nowej sieci.