Telewizja od lat stanowi najbardziej popularne medium praktycznie w każdej grupie wiekowej. Dzięki dostępności programów publicystycznych, kreskówek, seriali, filmów komediowych czy teleturniejów każdy znajdzie coś dla siebie. Jednak trzeba pamiętać, że widownia się zmienia i cały czas należy dostosowywać audycje do oczekiwań odbiorców.
Telewizja jest na czasie
Mogłoby się wydawać, że telewizja to już przeżytek. Nic bardziej mylnego! Telewizja ze względu na dostęp do zróżnicowanych formatów jak wysokobudżetowe seriale i filmy tworzone pod mały ekran czy programy publicystyczne, przyrodnicze czy programy kulinarne nadal cieszy się dużą popularnością. Wciąż tylko kilka procent gospodarstw domowych nie posiada telewizorów, a to oznacza, że codziennie choć przez kilka minut rodziny oglądają ulubiony program w telewizji. Również młodsze pokolenia nadal oglądają dużo telewizji. Zmienia się jednak forma jej oglądania. Młodzi rzadziej używają telewizora, za to więcej czasu spędzają na oglądaniu wideo on-line. Kontent wideo to silny trend w sieci, a cały czas w siłę rosną krótkie filmiki, formy live lub dłuższe formy jak kanały YouTube, czy Instagram TV. Z tego powodu potrzebują oni stałego dostępu do Internetu, gdzie obejrzą nie tylko ulubione programy, ale też nakręcą własne krótkie formy.
Usługa VOD
W związku z szybkim tempem życia, długimi godzinami pracy i powszechnym dostępem do internetu coraz bardziej popularna staje się także usługa VOD, czyli wideo na życzenie. Dzięki niej abonent może za pomocą pilota wybrać z listy interesujący go materiał i oglądać go o dowolnej porze, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. VOD pozwala decydować użytkownikowi co chce w danej chwili oglądać, niezależnie od aktualnie emitowanej ramówki poszczególnych kanałów. VOD to swego rodzaju domowa wypożyczalnia filmów, seriali i koncertów. Biblioteki te są także systematycznie aktualizowane. W Telewizji JAMBOX dziś znajduje się ponad 18 000 materiałów.
Internet ma moc
Telewizja nie jest już też zamknięta w telewizorze, który odbiera wyłącznie programy nadawane według wcześniej ustalonej ramówki. Dzięki dostępowi do sieci i takim technologiom, jak VR, AR i wideo 360° coraz częściej staje się immersyjnym doświadczeniem, stawiającym widza w samym środku akcji. Wyzwaniem dla operatorów telewizyjnych jest więc zapewnienie szerokiej oferty cyfrowej telewizji stacjonarnej, ale też zagwarantowanie dostępu do telewizji internetowej. Tylko dzięki szerokiej i atrakcyjnej zarazem ofercie będziemy w stanie zagwarantować widzą dostęp do ulubionych programów z każdego miejsca na ziemi.
Cena ma znaczenie – kompleksowa oferta
Coraz więcej osób dąży również do obniżenia rachunków oraz poszukuje komplementarnych ofert, które na jednym rachunku będą zawierać usługę telewizji płatnej oraz telefon komórkowy i internet. Takie rozwiązania oferują m.in. operatorzy Telewizji JAMBOX, tworząc pakiety, w których każdy znajdzie coś dla siebie. To nie tylko usługi stacjonarne, ale też coraz bardziej popularny dostęp do usług mobilnych. Coraz więcej osób podróżuje i niezależnie od miejsca, w którym się znajdzie, chce mieć dostęp do najnowszych informacji, ale też usług internetowych czy najnowszych filmów.
Telewizja nie zwalnia więc tempa i idzie do przodu, odpowiadając na bieżący potrzeby abonentów.