Telewizja online jest w Polsce względną nowością. Najczęściej jest dodatkową usługą oferowaną przez dostawców telewizji i Internetu. Wiele osób cieszy się z możliwości oglądania swojego ulubionego serialu na laptopie lub tablecie, jednak gdy włączają urządzenie okazuje się, że nie mogą one uruchomić telewizji lub działa ona niepoprawnie. Najczęściej okazuje się, że nie jest to spowodowane żadnym problemem technicznym, lecz jednym z błędów często popełnianych przez samych użytkowników. Najczęstsze niedopatrzenia widzów omówimy na przykładzie usługi JAMBOX online, dostępnej u wielu lokalnych dostawców Internetu wraz z telewizją JAMBOX.
Brak sieci
Telewizja JAMBOX online działa tylko w zasięgu sieci domowej dostawcy Internetu i usługi JAMBOX. Jeśli więc któryś z domowników próbuje korzystać z niej przez Internet mobilny lub inną sieć WiFi, JAMBOX online nie będzie działało. Należy się podłączyć pod sieć domową.
Brak aktywacji
Usługa JAMBOX online musi być aktywowana, aby działała na urządzeniach mobilnych. Po pierwsze, lokalny operator musi aktywować ją w swojej ofercie – warto więc zapytać czy to zrobił, a po drugie – użytkownik musi aktywować ją dla siebie u operatora. Aby uruchomić telewizję online, należy więc skontaktować się z operatorem.
Niepoprawne ustawienia
Aby JAMBOX online działał poprawnie, przeglądarka Internetowa musi obsługiwać Javascript i HTML5. Problemy może sprawiać Adblock, który blokuje reklamy. Jeśli jest zainstalowany na komputerze, należy go wyłączyć dla strony jambox.pl.
Stary system
Problematyczne może być także zainstalowanie aplikacji na telefonie lub tablecie. Aplikacja JAMBOX online wymaga systemu Android 4.0 lub nowszego. Jeśli masz stary system, zaktualizuj swoje urządzenie mobilne.
Logowanie
Czasami zdarza się, że użytkownik próbuje korzystać z usługi, zanim się do niej zaloguje. Aby uruchomić JAMBOX online należy znać swój e-mail, numer ID i hasło. Dzięki nim JAMBOX online może zidentyfikować osobę korzystającą z usługi i zaoferować jej tę ofertę programową, którą wykupiła.