TOP GEAR. Narodziny legendy
magazyn motoryzacyjny, 50 min
Historia Top Gear sięga aż 1977 roku, kiedy marka zaistniała w formie tradycyjnego programu motoryzacyjnego, produkowanego dla telewizji regionalnej przez BBC Midlands.
Dzięki archiwalnym odcinkom serii, będziemy mogli śledzić narodziny legendy, jaką bez wątpienia jest ten telewizyjny program.
Bezczelny, zabawny i nieprzekupny magazyn motoryzacyjny poddaje testom kolejne wozy, by dowiedzieć się, ile naprawdę są warte. Jeśli chcecie suchych informacji na temat samochodów, zmieńcie kanał, ale jeśli chcecie sprawdzić, czy dany samochód jest fajny – dobrze trafiliście.
Pełno tu niesamowitych wyczynów, zwariowanych wyzwań i raportów specjalnych. Program jest realizowany z pasją, poczuciem humoru i bardzo przystępnie. Nie ma tu nudnych statystyk ani niezrozumiałych pogadanek o rozrządzie czy ciśnieniu w oponach. Jest za to sporo wygłaszanych z pełnym przekonaniem opinii oraz mnóstwo rozrywki. Samochody są tu punktem wyjścia dla wielkich wypraw i przesadnie ambitnych projektów, a czasami stanowią po prostu pretekst do przeróżnych wygłupów.
Historia top gear sięga aż 1977 roku, kiedy marka zaistniała w formie tradycyjnego programu motoryzacyjnego, produkowanego dla telewizji regionalnej przez BBC Midlands. Kształt programu, jaki znają widzowie w Polsce, miał swoje początki w 2002 roku. Od tego czasu powstało ponad 170 odcinków, a seria stała się najbardziej popularnym show telewizyjnym na świecie i pojawiła się w księdze rekordów guinnessa.
Widownia programu jest szacowana na 350 milionów, liczba fanów na facebooku na 22 miliony - 15 milionów zgromadził oficjalny fanpage Top Gear, a 7 milionów fanpage Stiga. Wydarzenia Top Gear Live odbyły się już w 26 krajach, angażując tym samym aż 2 miliony widzów. Gdy we wrześniu 2014 roku trio odwiedziło Warszawę, stadion narodowy wypełnił się widownią 58 tysięcy fanów.