JAMBOX mobile - FAQ i poradnik | Telewizja JAMBOX

JAMBOX mobile - FAQ i poradnik

JAMBOX mobile – FAQ

  • W pierwszej kolejności należy upewnić się czy w telefonie włączona jest transmisja danych oraz czy poprawnie zostały skonfigurowane punkty dostępowe (APN) dla usług: INTERNET i MMS.
  • SMS-y konfiguracyjne z ustawieniami punktów dostępowych (APN) do usług: INTERNET i MMS powinny dotrzeć podczas pierwszego uruchomienia urządzenia z nową kartą SIM.
  • Jeżeli takie SMS-y dotarły należy je bezwzględnie zainstalować.
  • Jeżeli SMS-y konfiguracyjne nie dotarły, należy wysłać dwa bezpłatne SMS-y na numer 8090 o następującej treści: INTERNET (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi dostępu do Internetu) oraz MMS (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi MMS).
  • Po otrzymaniu SMS-ów konfiguracyjnych, należy je bezwzględnie zainstalować.
  • Jeżeli, pomimo wysłania bezpłatnych SMS-ów na numer 8090, nadal nie dotarły SMS-y konfiguracyjne, należy samodzielnie wprowadzić konfigurację dla APN Internet i APN MMS.
  • Szczegółowa konfiguracja APN-ów znajduje się w Poradniku - sekcja Konfiguracja APN.
  • Usługa roamingu domyślnie jest wyłączona, aby ją włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub aktywować za pomocą JAMBOX go! - sekcja Limity i blokady.
  • Dla bezpieczeństwa naszych Abonentów dostęp do usług Premium domyślnie jest wyłączony (zablokowany), aby je włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub dezaktywować blokadę za pomocą JAMBOX go! - sekcja Limity i blokady.
  • Po wykorzystaniu dostępnego w konkretnym pakiecie limitu danych włączony zostaje tzw. lejek internetowy. Prędkość transmisji spada wówczas do 32 kbit/s.
  • Chcąc nadal korzystać usługi dostępu do Internetu z pełną przepustowością należy zamówić dodatkowy pakiet danych (oferta pakietów dodatkowych znajduje się w Cenniku) składając odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej).
  • Próg kwotowy to zabezpieczenie wydatków abonenta (innych niż abonamentowych), mające na celu blokadę usług w przypadku przekroczenia kwoty 200 zł. Jest to limit bezpieczeństwa na wszystkie usługi poza abonamentem (połączenia międzynarodowe, usługi Premium, usługi w roamingu, usługi dodatkowe).

Do założenia konta potrzebne będą dwie dane:

  1. Adres e-mail, który abonent podaje podczas podpisywania umowy na usługi mobilne.
  2. Numer ID abonenta, który abonent może otrzymać podczas podpisywania umowy w BOK operatora.
    W nowych umowach (tych zawartych po 6.04.2018) taki numer znajduje się na umowie abonenckiej.

Następnie należy:

  • wejść na stronę JAMBOX go!
  • kliknąć w "Nie pamiętam hasła",
  • podać adres e-mail, który został podany podczas podpisywania umowy,
  • kliknąć w RESETUJ HASŁO.

System wyśle na adres e-mail abonenta link do aktywacji konta i wprowadzenia nowego hasła.

Po otrzymaniu maila należy:

  • kliknąć w link,
  • wprowadzić Numer ID klienta,
  • wprowadzić i powtórzyć nowe hasło,
  • kliknąć w USTAW HASŁO

Po zmianie hasła należy wrócić do ekranu logowania, wprowadzić adres e-mail, wprowadzić nowe hasło i zalogować się.

JAMBOX mobile – FAQ roaming

Przed wyjazdem:

Sprawdź czy masz włączony Roaming. Status usług sprawdzisz u swojego Operatora lokalnego lub poprzez aplikację JAMBOX go! Jeśli usługi są zablokowane aktywuj je.

Pamiętaj również o włączeniu transmisji danych w roamingu w opcjach telefonu. W większości urządzeń domyślnie włączona jest transmisja danych tylko w kraju. Należy zmienić tą opcję na transmisję krajową oraz międzynarodową.

Sprawdź, czy w kraju, w którym będziesz przebywał, JAMBOX mobile (działający na sieci PLUS) ma podpisane umowy roamingowe z lokalnymi operatorami.

Z usług roamingowych możesz korzystać u operatorów zagranicznych współpracujących z JAMBOX mobile (w ramach oferowanego przez nich zasięgu, oraz zakresu świadczonych usług), w szczególności:

  • w zagranicznych sieciach lądowych,
  • na pokładzie statków, promów i samolotów,
  • w roamingu satelitarnym Sieci Thuraya (o ile posiadasz specjalny aparat telefoniczny działający w tej sieci, z włożoną kartą JAMBOX mobile).

Sprawdź zasięg operatorów zagranicznych w poszczególnych krajach na stronie www.gsma.com/coverage.

Ceny w roamingu sprawdzisz w cenniku właściwym dla twojej usługi.

W przypadku wyjazdu poza Unię Europejską, upewnij się czy wyłączyłeś Pocztę Głosową. W ten sposób unikniesz kosztów wynikających z podwójnych opłat - za przekierowanie rozmowy na pocztę głosową oraz odebranie połączenia.

Internet w roamingu to usługa pozwalająca Abonentom JAMBOX mobile, będącym w zasięgu zagranicznych sieci komórkowych, na korzystanie z usług telekomunikacyjnych takich jak pakietowa transmisja danych w technologii GPRS/HSDPA/3G (UMTS)/EDGE/LTE, szybka transmisja danych HSCSD, transmisja danych CSD.

By móc korzystać z pakietowej transmisji danych za granicą należy:

  • Mieć aktywną usługę Roamingu (usługa jest domyślnie wyłączona). Status usług sprawdzisz u swojego Operatora lokalnego lub poprzez aplikację JAMBOX go! Jeśli usługi są zablokowane aktywuj je.
  • Mieć aktywną usługę transmisji danych (usługa aktywowana domyślnie).
  • Mieć odpowiednio skonfigurowany APN w telefonie.

W większości urządzeń, po włożeniu karty SIM po raz pierwszy otrzymasz SMSa z konfiguracją do punktów dostępu (APN). Jeśli nie otrzymałeś takiej wiadomości konfiguracyjnej należy wysłać dwa bezpłatne SMS-y na numer 8090 o następującej treści: INTERNET (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi dostępu do Internetu) oraz MMS (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi MMS). Po otrzymaniu SMS-ów konfiguracyjnych, należy je bezwzględnie zainstalować.

Jeżeli, pomimo wysłania bezpłatnych SMS-ów na numer 8090, nadal nie dotarły SMS-y konfiguracyjne, należy samodzielnie wprowadzić konfigurację dla APN Internet i APN MMS zgodnie z poradnikiem jambox.pl/mobile/faq-poradnik.

Z usług można korzystać w tych sieciach, w których dostępna jest pakietowa transmisja danych – sprawdź na www.gsma.com/coverage.

W ramach każdego pakietu głosowego masz do wykorzystania część danych z pakietu podstawowego w roamingu w EEA (Dotyczy krajów EEA oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu oraz Wielkiej Brytanii ). Wielkości danych do wykorzystania w EEA kształtują się następująco:

  • W pakiecie Mini – 3,52 GB
  • W pakiecie Standard – 5,28 GB
  • W pakiecie Optima – 6,17 GB
  • W pakiecie Ultra – 7,93 GB

Transmisja danych w roamingu odbywa się w obie strony - dane są pobierane i wysyłane. Po wykorzystaniu podstawowego pakietu danych przeznaczonego na kraje EEA naliczenia za korzystanie z Internetu będą odbywały się zgodnie z cennikiem twojej taryfy/promocji.

Po zalogowaniu telefonu do sieci operatora zagranicznego otrzymasz bezpłatny SMS powitalny. Otrzymasz także informację o wysokości pobieranych opłat:

  • połączeń głosowych wychodzących do Polski,
  • połączeń głosowych wychodzących wewnątrz odwiedzanego kraju (tzw. połączeń lokalnych),
  • połączeń głosowych otrzymanych,
  • SMS-a i MMS-a wysłanego do Polski,
  • transmisji danych.

Z Poczty głosowej w roamingu możesz korzystać podobnie, jak będąc w zasięgu sieci JAMBOX mobile – pamiętaj jednak, że wiążą się z tym opłaty według stawek roamingowych.

Odsłuchiwanie wiadomości odbywa się poprzez numer 1110 lub +48 579 49 11 10.

W roamingu korzystanie z numeru 1110 jest możliwe jest o ile operator zagraniczny umożliwia wykonywanie połączeń z numerami skróconymi, dostępnymi w Polsce. Jeśli dzwonisz na ten numer zostaniesz przekierowany bezpośrednio do pozostawionych wiadomości.

Opłaty:

  • Połączenie wykonane w celu odsłuchania Poczty Głosowej jest płatne zgodnie z Cennikiem właściwym dla taryfy/promocji, z której korzystasz.
  • Bezwarunkowe przekierowanie połączeń na Pocztę Głosową w roamingu niezależnie od kraju pobytu jest bezpłatne.
  • Warunkowe przekierowanie połączeń na Pocztę Głosową w roamingu na terenie Unii Europejskiej jest bezpłatne.
  • Warunkowe przekierowanie połączeń na Pocztę Głosową w roamingu poza Unią Europejską - połączenie przychodzące jest przesyłane automatycznie do kraju, w którym przebywasz w roamingu i dopiero, jeżeli nie zostanie odebrane, wraca do Polski. Ponosisz koszt za dwa połączenia zgodnie z Cennikiem właściwym dla taryfy/promocji, z którego korzystasz:
    • koszt połączenia odebranego (skierowanie połączenia z Polski do kraju, gdzie jesteś zalogowany) wg stawki jak za połączenie międzynarodowe z Polski do Twojego miejsca pobytu,
    • koszt połączenia wychodzącego w roamingu do Polski (skierowanie połączenia do Poczty Głosowej).

Dlatego zanim wyjedziesz za granicę poza Unię Europejską, zalecamy wyłączenie przekierowania na Pocztę Głosową.

Aktywna usługa Roamingu nic Cię nie kosztuje, dlatego nie musisz wyłączać jej po powrocie do kraju.

Jeśli mieszkasz lub przebywasz na terenach przygranicznych, Twój telefon może logować się do sieci operatora zagranicznego. W takim przypadku warto zmienić ustawienia telefonu na ręczny wybór sieci w Polsce. Aby uniknąć nieprzewidzianych kosztów wynikających z naliczenia opłat roamingowych, możesz również wyłączyć usługę Roamingu. Pamiętaj, aby przed kolejnym wyjazdem ponownie ją włączyć, aby pozostać w kontakcie z bliskimi.

JAMBOX mobile – Poradnik

Numer do Centrum SMS +48 601 000 310
Konfiguracja i korzystanie z Poczty Głosowej JAMBOX mobile
  1. Sprawdź jaki jest status Twojej poczty głosowej wpisując następujący kod USSD: *122#
  2. Jeżeli poczta głosowa nie jest aktywna, wpisz poniższy kod aktywacyjny: *122*11#
  3. Jeżeli chcesz odsłuchać swoje wiadomości lub skonfigurować swoją pocztę głosową zadzwoń na numer: 1110 lub +48 579 49 11 10
  4. Jeżeli chcesz dezaktywować usługę poczty głosowej wpisz następujący kod USSD: *122*00#

APN Internet

Nazwa: INTERNET
APN: internet
Typ uwierzytelnienia: CHAP
Typ APN: default,supl
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.
 

APN MMS

Nazwa: MMS
APN: mms.jambox.pl
MMSC: http://mms.jambox.pl:8002
Proxy dla MMS: 212.2.96.16
Port MMS: 8080
Typ uwierzytelnienia: PAP
Typ APN: mms
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.

Uwaga!

W zależności od rodzaju i modelu urządzenia oraz zainstalowanego systemu operacyjnego, nie wszystkie powyższe pozycje konfiguracyjne będą wymagały zmiany/ustawienia.

Przykładowa konfiguracja APN dla iOS

Ustawienia Sieć komórkowa Sieć komórkowa danych:

Dla APN internet:

  • w 'Dane sieci komórkowej' APN internet
  • w 'Konfiguracja LTE (Opcjonalna)" APN internet

Dla APN mms.jambox.pl w 'MMS' APN mms.jambox.pl

  • w 'MMSC' http://mms.jambox.pl:8002
  • w 'Proxy MMS' 212.2.96.16:8080
  • w 'Maks wielkość MMS' 307200
  • w 'URL profilu UA dla MMS' mms.jambox.pl

Pozostałe pola bez uzupełniania

Po zakończonej konfiguracji wymagany jest restart urządzenia.

Przykładowa konfiguracja APN dla Windows Phone

Ustawienia opcje komórkowe + SIM ustawienia Karty SIM:

Dla APN internet:

  • 'Dodaj APN do internetu' APN internet

Dla APN mms.jambox.pl 'Dodaj APN do MMSów':

  • 'APN' mms.jambox.pl
  • 'MMSC URL' http://mms.jambox.pl
  • 'MMSC port' 8002
  • 'Maksymalny rozmiar MMS' 307200
  • 'Proxy MMS' 212.2.96.16:8080
*101# Sprawdzenie statusu aktywnych usług
*122# Sprawdzenie statusu poczty głosowej
*122*11# Aktywacja poczty głosowej
*122*00# Dezaktywacja poczty głosowej
*101*11*14# Aktywacja połączeń oczekujących (Call wait)
*101*00*14# Dezaktywacja połączeń oczekujących
*101*11*15# Aktywacja zawieszania połączeń (Call hold)
*101*00*15# Dezaktywacja zawieszania połączeń
*101*11*16# Aktywacja połączeń konferencyjnych (Conference Call)
*101*00*16# Dezaktywacja połączeń konferencyjnych
*101*11*17# Włączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru (ACR)
*101*00*17# Wyłączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru
Przekierowanie połączeń można skonfigurować na dwa sposoby: w telefonie lub przez kody USSD.
Konfiguracja z telefonu: Telefon z Androidem z aplikacji dialera:

Ustawienia Połączenie Dodatkowe ustawienia Przekazywanie połączeń
Konfiguracja kodami USSD:

Przekierowanie wszystkich połączeń:

  • aktywacja: **21*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##21#
  • status: *#21#
 

Przekierowanie gdy telefon jest zajęty:

  • aktywacja: **67*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##67#
  • status: *#67#
     

Przekierowanie połączeń nieodebranych:

  • aktywacja: **61*+48XXXxxx#
  • dezaktywacja: ##61#
     

Anulowanie wszystkich typów przekierowań:

  • ##002#